29 Ağustos 2011 Pazartesi

LAZER EPİLASYON İLE İLGİLİ TÜM SORU İŞARETLERİ VE CEVAPLAR

Fazla geciktirmeden lazer epilasyon ile ilgili post girmenin zamanıdır. Birkaç post önce lazer epilasyon hakkında kafamdaki soru işaretlerini gündeme getirmiş ve sizden yardım istemiştim. Sizin yorumlarınız,mailleriniz sayesinde kafamdaki düşünce tam anlamı ile oturdu. Bu postta,kafası benim gibi karışık olanlara yardımcı olmaya çalışacağım.


Günümüz modern dünyasında, pek çok bayan tüylerinden sonsuza dek kurtulmak istiyor. Ancak karar aşamasında pek çok yol ayırımına geliyor. Her yerde lazer epilasyon yapan merkezler hatta kuaförler, birbirinden farklı ve değişik makinalar ve oldukça farklı fiyatlar var. Şimdi tek tek soru işaretlerini inceyelim istiyorum;


Önceden belirteyim, bu düşünceler kendi şahsi araştırmalarım neticesinde ortaya çıktı,bilimsel değildir :))


1) IPL cihazları ile mi epilasyon? Alexandrite- ND Yag- Diode cihazları ile mi epilasyon?
IPL cihazlarının tek amacı epilasyon değildir. Leke tedavi amaçlı da kullanılır.( Bu kısım benim en çok kafamı karıştıran kısımdı zaten.) Epilasyonda etkilidir ancak ya tüylerinizden tamamen kurtulamazsınız ya da belli bir süre sonra tekrar tüylenme gözlenir ki 18 seans IPL ile epilasyona gidip sonuç alamayan kişiler var. *_* Tabi şöyle bir durumda var, teknoloji her gün gelişiyor ve belki IPL cihazları da gelişiyordur ama genel olarak durum bu şekilde. Alexandrite, ND Yag, Diode cihazları ise epilasyon maksatlı kullanılan ve ortalama %90 başarı alınabilen makinalar. Zaten unutmayın ki, %100 sonuç almanız çok zor, çünkü ayva tüyleri denilen açık renk ve incelikteki tüyleri genelde makinalar görmüyor. Ancak ben Alexandrite makine ile epilasyona gidip %100 tüylerinden kurtulan bayan da gördüm. Epilasyonunuz tamamlandıktan sonra tek tük kalan ince tüyleriniz sizi rahatsız ederse, bu durumda iğneli epilasyon öneriliyor.


Yorumlarda belirtilen bir konu da şu şekildeydi; ND Yag > Diode > Alexandrite.
Yani en iyi epilasyon cihazının ND Yag olduğu... En sağlıklı olan, tüylerinize uygun bir makine ile epilasyona başlamanız, gittiğiniz merkezdeki uzmanların sizi yönlendirmesi. ND Yag açık tüyleri dahi görebilen bir cihaz. Ancak benim tüy rengim koyu olduğu için Alexandrite ile başladık, tüylerim inceldikçe ve makine görmemeye başladıkça ND Yag cihaza geçeceğim.


2) Güzellik merkezleri mi, klinikler mi tercih edilmelidir?
Benim ilk görüştüğüm yer bir güzellik merkezi idi ve IPL cihazları ile epilasyon yapılıyordu. Ancak IPL cihazları ile ilgili kafamda karışıklık olunca başka bir yer ile görüştüm,ikinci görüştüğüm yer bir klinik. Bünyesinde doktor bulunduruyor ve lazer epilasyon dışında sağlıkla ilgili pek çok konuda hizmet veriyor. Araştırmalarım neticesinde, Alexandrite cihazlarının, bünyesinde sürekli doktor bulunmayan merkezlerde kullanılmasının yasak olduğunu öğrendim. Yani bünyesinde doktor olmayan güzellik merkezlerinin epilasyon cihazı tercihleri mecburen IPL oluyor.


3) Epilasyon esnasında acı hissediliyor mu? Öncesinde ve sonrasında nasıl bir uygulama gerekiyor?
Ben Alexandrite cihaz ile epilasyona başladım. İlk seansıma dün girdim. Tüm vücut için 1 seans ortalama 1.5 saat sürdü. En çok genital bölgemin acımasından korkuyordum ama en az acıyan bölgem genital bölgem oldu, benimle ilgilenen uzman dahi şaşırdı. En çok acıyan bölgem ise koltuk altı oldu ancak bölge çok ufak olduğu için 1 dakika dahi sürmüyor ve hemen bitiyor. Demem o ki, şu bölgem çok acır bu bölgem çok acır diye kendinizi şartlandırıp gitmeyin, hassas bölgeler kişiden kişiye değişiyor. Ancak çok açık ve net söyleyebilirim ki, katlanılamayacak bir acı değil. Kaldı ki ben EMLA krem denilen anestezi maksatlı krem dahi kullanmadım ve bundan sonra da kullanmam. Benim bazı bölgelerimde tüy yoğunluğum oldukça fazla olmasına rağmen, ortalamanın altında acı hissettim. *_* Çok acır,dayanamam tarzı düşüncelerde epilasyonu geciktirmeyin derim. Eğer acıya dayanıp dayanamayacağınıza karar vermek istiyorsanız, bir merkeze gidin ve ücretsiz test atışı yaptırın.


Ben epilasyona gitmeden bir gün önce tüylerimi kısaltarak gittim. Epilasyondan sonra nemlendirici krem kullanmam gerektiği söylendi. Ve ılık duş önerildi. 2 hafta sonrasına kontrol seansı verildi.


Benim gittiğim klinik; Estethica. Ataşehir ve Bakırköy'de şubeleri var.


Son olarak aklıma gelenler,
-Hormonal problemleriniz var ise epilasyondan etkili bir sonuç alamazsınız.Doktor kontrolüne girip, tedavi olmanız gerekir.
-Ipl cihazları ile Alexandrite, ND Yag, Diode cihazları arasında fiyat olarak neredeyse 2 kat var. Bu durumda tercih sizin, ya daha az para vereyim IPL ile şansımı deneyeyim dersiniz ya da ben kesin ve net bir sonuç almak istiyorum dersiniz.IPL cihazlar ile sonuç alamazsınız diyemem ama genel araştırmalarda çıkan sonuç; evet tüyleriniz inceliyor ancak komple tüylerinizden kurtulmanız mümkün değil.
-Mümkünse paket programları tercih edin. Tüm vücut seans fiyatları ortalama 500 lira civarı iken, 8 seanslik paket için 1750 lira ödedim ben.
-Güzellik merkezi mi, klinik mi, hastane mi tercih etmeliyim derseniz; fiyat da aynı orantıda artıyor. Önceden de söylediğim gibi güzellik merkezlerinin bünyesinde doktor olmuyor genelde ve IPL cihazları kullanılıyor. IPL cihazları ile epilasyon en fazla 1000 liraya patlar size, kliniklerde Alexandrite cihaz ile epilasyon ortalama 1750,2000 lira civarı tutar ancak hastanede lazer epilasyon yaptırmak istiyorum derseniz ben Alexandrite cihaz için 6 seansına 3000 lira fiyat aldım Acıbadem Hastanesi'nden :)) Piyasa fiyatları arasında çok fark var gördüğünüz gibi.
-Ve kafanızda lazer epilasyona başlamak varsa,şu aylar en doğru zamanlar,unutmayın. Yaz geldiği zaman bronzlaşırsanız epilasyona ara vermeniz gerekecektir.


Evet, bu yazının sonuna geldik, şu zamana kadar sabırla okuyan herkese teşekkürler. Son defa hatırlatmak isterim ki, yukarıdaki bilgiler kendi şahsi araştırmalarım ve görüşlerim ile alakalıdır. Lazer epilasyona başlamadan mutlaka bir uzman ile görüşmenizi tavsiye ederim.Herkese mis gibi günler dilerim :=)

0 yorum:

Yorum Gönder